קיימים ברחבי העולם כ 3.5 מיליארד משתמשים פעילים ברשתות החברתיות. זהו קהל יעד עצום עבור תחומים עסקיים רבים.
פתיחת עמוד ותפעולו במדיה החברתית זוהי המלצה סטנדרטית של כל משווק עבור חברות ועסקים רבים.
במאמר זה אנו נסביר מדוע זה הכרחי, אילו אתרים יש לבחור בהתאם לסוג העסק וכיצד לתכנן נכון את השיווק ברשת חברתית.
מדוע העסק שלכם זקוק לעמוד במדיות החברתיות?
שאלה, כמה מקהל לקוחותיכם מבקר באתר שלכם על בסיס יומי?
וכמה מהם נכנסים לפרופיל שלהם מידי יום, קוראים חדשות של חברים, משתפים מידע ופעילויות שונות?
נראה לנו שהבנתם (:
באמצעות שימוש במדיה החברתית והכלים שלה אתם יכולים לעשות ולהשיג מספר דברים:
- להפיץ את חדשות המותג – בדף הרשמי של החברה תוכלו לעדכן את הלקוחות על מבצעים ומוצרים חדשים, לשמור על תשומת לב ולספק מידע רלוונטי.
- למשוך לקוחות חדשים – בעזרת השיווק הנכון ואסטרטגיית התוכן הנכונה תוכלו להשיג לקוחות ומתעניינים חדשים.
- להרחיב גיאוגרפית את תפוצת המכירות – הרשת החברתית היא פלטפורמה גלובלית בעלת מיליוני לקוחות פוטנציאליים, אין צורך לעבור במקרה ברחוב שהחנות שלכם נמצאת בו כדי להכיר ולגלות אתכם.
- לשפר את הביצועים והתוצאות במנוע החיפוש – כאשר תצליחו להעביר לקוח מתעניין ברשתות החברתיות אל האתר הרשמי שלכם, תוכלו להגדיל את התנועה האורגנית שלכם ולייצר אמינות במנוע החיפוש של גוגל.
- לפרסם תוכן מיוחד – בפרופיל העסקי אתם יכולים להראות תכנים שפחות מתאימים לאתר הרשמי.
לדוגמא, את "מאחורי הקלעים" של העסק, סדרת הדרכות בווידאו ובאופן כללי, תעשו הכל כדי שהמותג שלכם ידבר את השפה של קהל היעד שלכם ותפעלו תמיד ליצירת תדמית חיובית.
5 הרשתות החברתיות המובילות לעסקים
אין צורך להשקיע משאבים רבים כדי שהעסק שלכם יהיה נוכח במדיות החברתיות. מספיק שתבחרו 1-2 פלטפורמות, תנהלו את העיצוב הנכון ותתחילו לתקשר עם הקהל.
לאחר השוואת מדדי פעילויות והזדמנויות עבור עסקים, הנה הדירוג אותו אנו מציעים:
פייסבוק
פייסבוק היא פלטפורמה אוניברסלית עם פעילות יומית של 500 אלף משתמשים מכל העולם וקבוצות חברתיות שונות. היא מהווה עבור כל סוגי העסקים מקום נהדר לפרסום ושיווק.
ניתן להשתמש בדף העסקי כדי להגדיל את מודעות המותג, להגביר את התנועה לאתר, לייצר לידים או שיח.
פייסבוק מתהדרת בכלי הפרסום החזקים שלה, לא רק התוכן חשוב כאן, מצוין ככל שיהיה, אלא גם קידום קבוע של פרסום הדף, פוסטים ומוצרים.
ישנם כמובן יוצאים מן הכלל, אם אין לכם תקציב פרסום מספיק לקידום או שהמוצר שלכם אסור לפרסום על פי הכללים של פייסבוק (טבק לדוגמא), אין לכם צורך בפתיחת פרופיל עסקי בפייסבוק.
אינסטגרם
גם כאן, כמו בפייסבוק, לאינסטגרם יש מעל 500 מיליון משתמשים פעילים על בסיס יומי.
אינסטגרם מאפשרת להשתמש בפלטפורמת הפרסום של פייסבוק ולקדם את העסק שלכם באמצעות אמצעים אורגניים.
לעומת פייסבוק, אתם לא חייבים לקדם את דף האינסטגרם שלכם בתשלום, יצירת תוכן ממותג באיכות גבוהה יגביר את העוקבים בצורה טבעית.
תוכן ויזואלי הוא העיקר באינסטגרם, כל הפוסטים שלכם צריכים להכיל תמונות או סרטונים וחשוב שהם יהיו בסגנון שמזוהה איתכם.
פינטרסט
אם אתם מייצרים מוצרים עבור קהל בגילאי 40 ומעלה או שהעסק שלכם משתייך לתעשיית האמנות אז כדאי לכם להיות בפינטרסט.
בפינטרסט ישנם כ-200 מיליון מבקרים מידי חודש ו 61% מתוכם מעל גיל 40. 93% מהם טוענים שהם מתכננים לבצע רכישות באמצעות הפלטפורמה.
כאן אתם יכולים לקדם את המותג ללא תקציבי פרסום, רק בעזרתן של מילות מפתח הנמצאות במסרים.
כמובן שישנה גם פלטפורמת פרסום, בה במידת הצורך ניתן להשתמש כדי להרחיב את השיווק ולהגיע לקהל רחב יותר.
סנאפצ'ט
זו אפשרות נהדרת אם המותג שלכם מכוון לאנשים צעירים. הקהל הוא 350 מיליון משתמשים פעילים בחודש כאשר 187 מיליון מהם על בסיס יומי.
60% מהם מתחת לגיל 25 ו 73% בטווח הגילאים 18-24 (בארצות הברית), 10 מיליון סרטונים נצפים מידי יום.
בפלטפורמה הזאת השתמשו לקידום אורגני של תוכן ויזואלי.
טוויטר
טוויטר זו רשת חברתית קלאסית בעלת 336 מיליון משתמשים מידי חודש.
ניתן להעביר מסרים ע"י ציוצים קצרים עם תמונות או סרטונים וליצור חדשות קצרות בנוגע למותג שלכם בעזרת האשטאגים מתאימים.
ניתן למשוך את קהל היעד לאתר שלכם או להגיב במהירות לצרכי הלקוח.
ניתן כמובן לבצע קידום אורגני וקידום ממומן.
למה אתם צריכים לעצב את הפרופיל העסקי של החברה?
פתיחת עמוד עסקי ופרסום תוכן אינו מספיק. אחרי הכל, אתם רוצים שזה גם יהיה יעיל, לא?
העיצוב הנכון של העמוד שלכם ברשת החברתית הוא כאשר משתמש חדש מבין את הדבר הבא בתוך 3-5 שניות:
- על מה הפרופיל
- למה הוא מעניין (והאם הוא צריך להפוך למנוי)
- עד כמה רלוונטי ואיכותי התוכן בדף
אז מדוע אתם צריכים פרופיל עבור העסק שלכם:
- כדי להרחיב את הקהל – כל הלקוחות שלכם, הנוכחיים והפוטנציאליים כבר כאן. נותר לכם רק להתחיל לשוחח איתם ולשפר את הביצועים של העסק.
- כדי לחסוך כסף – על ידי כך שתשמרו על לקוחות נאמנים, תוכלו לממש את יעדי העסק שלכם באמצעות עלויות פרסום מינימליות.
- כדי לקבל משוב – חשבון עסקי הוא המקום האידיאלי לתקשר עם הקהל, לענות על שאלות ותגובות ולאסוף ביקורת ומשוב.
כיצד לעצב נכון עמוד עסקי ברשת חברתית
המלצות להשגת זהות מיתוגית ייחודית בדף העסקי שלכם:
שמרו על נראות קבועה
חייבת להיות לכם זהות מיתוגית: צבעים מיוחדים, אלמנט ויזואלי (לוגו) וגופן. תשתמשו בהם בכל מקום:
בתוך המשרדים, על גבי חבילות, ביגוד, באתר הרשמי וכמובן כאשר מעצבים את הרשתות החברתיות.
כותרות הפרופיל בפייסבוק יכולות להיות שונות. אך חשוב להקפיד על סגנון אחיד הניתן לזיהוי.
רעיונות ייחודיים בכל פלטפורמה חברתית
אחת הטעויות הנפוצות היא יצירת אותם אלמנטים של מיתוג ואותו התוכן עבור כל הפרופילים.
ראינו כבר כי כל פלטפורמה מושכת את הקהל הייחודי שלה.
אתם יכולים לפרסם סרטון בפייסבוק, באינסטגרם להעלות פוסטים בצבעים וסטייל אופנתי ובפינטרסט לייצר פריסה ייחודית של תמונות.
תלמדו מהכלים של הפלטפורמה וקחו בחשבון את קהל היעד שלכם.
תמונת פרופיל ייחודית
אלמנט זה חשוב מאוד כיוון שאחרי הכל הוא מלווה כל פרסום וכל תגובה.
באופן אידיאלי, אם יש ברשותכם לוגו אז פשוט תשתמשו בו כתמונת הפרופיל וצבעו את הרקע בצבעי החברה.
אל תעמיסו על התמונה, ללא טקסט וסמלים קטנים, פשוט תנו לתמונה להיות לוגו גדול במרכז.
שירותים שימושיים לעיצוב רשתות חברתיות
אם ברצונכם לעצב מדיה חברתית בעצמכם, ללא עזרה של מעצב, אתם תצטרכו לבחור כלים מקוונים נוחים והנה כמה דוגמאות:
- חברת Logaster מייצרת לוגואים ייחודיים. ניתן להוריד אותם בצורה של תמונות עבור הדרישות השונות של הרשתות החברתיות או על גבי רקע שקוף – כדי להטמיע אותם בתוך תמונה (כסימן מים).
- Crello מסייעת לכם לפתח בקלות עיצוב של תמונת הנושא עבור הפרופיל העסקי באמצעות תמונות מתוך אוסף השירותים המקוונים שלהם.
- Sproutsociale מבצעת אופטימיזציה בקלות לתמונות מוכנות עבור דרישות הגדלים של הרשתות החברתיות השונות.
- Pexels הוא אוסף של תמונות חופשיות שנועדות להשלמות פוסטים ותמונות נושא.
- Coolors.co מכיל סט של ערכות צבע שתוכלו לבחור ולהשתמש בהן עבור תכנים או אלמנטים ויזואליים אחרים של המותג.
- Fonts.google.com הוא סט של פונטים חופשיים. בחרו פונט כלשהו והפכו אותו לבסיס המותג שלכם.
לסיכום
המשמעות של אינטראקציה עם משתמשים בפלטפורמות חברתיות היא שאתם מקדמים את העסק שלכם, מוצאים לקוחות חדשים, מרחיבים את המיקום הגיאוגרפי ומגדילים את אמון המותג.
הצעדים הראשונים בתהליך הם בחירת האתר הנכון ועיצובו בצורה איכותית.
השתמשו בהמלצותינו ותהיו ייחודיים – זה יסייע לכם להגדיל את ההכרה במותג ולייעל את עלויות הפרסום.